Dag 4: Gullspang

25 juni 2019 - Åråshult Camping, Zweden

Vandaag blijven we nog een dagje op deze fijne camping. Na een goede nachtrust, een heerlijke douche en een evenzo heerlijk ontbijt, hangen we wat rond bij de camper. De eenden zijn nieuwsgierig geworden en wanneer wij een kopje koffie nemen komen ze rustig langs ons staan in de hoop dat er wat te eten valt.

Een aantal gasten is al snel vertrokken en het wordt nog rustiger dan het al was.

’s Middags springen we op de fiets en rijden naar een naburig dorpje. Via een omweg komen we daarna uit in Ottterbäcken. Het is tijd voor Fika!

Fika laat zich het beste omschrijven als een ‘koffiemoment met bezinning’. Een Zweedse traditie waaraan jong en oud deelnemen en die gepaard gaat met koffie en een gebakje. Een rustpunt op de dag!

Onze Fika nemen we in het restaurant met de visrokerij. De eigenaar schuift aan en we babbelen wat. Hij heeft een zomerzaak hier in Zweden en vanaf september in Marbella. Tja, ja..

’s Avonds eten we in de camper. Op de dag dat in NL weer een hitterecord sneuvelt begint het bij ons te regenen. terwijl ik dit schrijf klettert de regen op het dak. Weersvooruitzichten voor de komende dagen rond de 20 graden.

1. Peter&Karin:
    25 juni 2019
    Wat een heerlijk plekje daar in Gullspang, mooie foto's op FB. Of de tijd heeft stil gestaan. En dan die lekkere verkoeling. Beetje jaloers. Enjoy
  2. Christel:
    26 juni 2019
    Hey, hey,
    En hoe gaat het met de muggen?
    Groetjes vanuit een klef Nederland