Dag 3: Fegen-Gullspang

24 juni 2019 - Åråshult Camping, Zweden

Vandaag wat minder km, iets meer dan 250.

Via een mooie route door veel groen an langs veel water. Het was een rustige dag en het wordt ook rustiger.

Voor het eerst wat kleine boodschappen gedaan bij de ICA supermarkt. Onze luncb hebben we weer heerlijk onderweg gemaakt in de vrije natuur.

Gisteren werden we door een buurman geattendeerd op het feit dat we een wieldopje misten. Ik heb er weinig verstand van, maar het was wel belangrijk, zo vertelde de buurman. Ik rijd vijfenveertig jaar auto maar ben er nog nooit een kwijtgeraakt....denk ik.

Tja maar waar haal je die dingen? Onderweg als eens gekeken bij de shops tijdens het tanken, maar nee hoor.

Komen we vanmiddag langs een industrieterrein met heel veel automerken ook Fiat. Dus maar navraag gedaan en warempel ik heb er 1 gekregen. Gratis! Een Zweedse ventilkappen! Het werkt in ieder geval.

Doorgereden naar Gullsang. Nathalie heeft iets gelezen over een bijzondere camping in het groen.

Nou mensen, bijzonder is ie! Het is meer een groot museum, een openluchtmuseum.

We hebben een supermooie plek. Ook nog aan het water met een zitje aan de waterkant en bbq, vuurkorf, alles bij de hand. De eigenaar is een heel relaxte gast. “Maak je niet druk. Kies maar een plekje. Daar is het winkeltje, neem wat je nodig hebt en leg het geld maar in het kistje.”

Ondertussen heeft hij wen verzameling old timers onder het stof, maar ze rijden allemaal. Een verzameling brommers: idem dito!

Daarna met de fiets door het bos naar het dorpje in de buurt. Er zijn drie kleine restaurantjes. We nemen een dagmenutje bij de plaatselijke pizzaboer. Het smaakt prima en we zitten voldaan te genieten van het uitzicht op de haven en het  een van de grootste meren van Zweden.

het is heerlijk rustig......

1. N vveghel:
    25 juni 2019
    Hoi Nathalie fransheel leuk de reis verhalenmooi met de fotosite hoop dat ik mail goed verstuur nogheeeel fijne vacantie. Hier is het bloedheet. Groetjes