Dag dag 24: Trollhättan

16 juli 2019 - Trollhättan, Zweden

Vandaag vroeg uit de veren. Het weer is wat minder en daarom springen we op de fiets en rijden naar het station. Via internet hebben we twee retourtjes Göteborg besteld en gaan we vandaag dus een dagje met de trein. Zo’n treinrit van 45 minuten is best relaxed en voor de kosten hoef je het niet te laten. Twee retourtjes voor nog geen € 25,-.

We komen wat later aan op Göteborg CS en staan meteen in het centrum. Na de koffie besluiten we de hop on-hop off bus te nemen.

Bij de derde halte stappen we uit en wandelen we door het stadspark naar de botanische tuinen. Het is er prachtig. Na enkele uurtjes en een lekkere, maar veel te dure lunch, besluiten we te voet naar Haga te lopen. Een wat oudere stadswijk met de uitstraling van een Quartier Latin van Parijs. Zo gezegd zo gedaan. Het is een prima wandeling in een heel leuke stad met haven en kanalen. Na het avondeten nemen we de trein terug en wat later zijn we weer op de plaats van vertrek. De fietsen staan er, deze keer nog ongeschonden bij. Dat was vorig jaar in Engeland wat anders.