Dag 25: Trollhättan

16 juli 2019 - Trollhättan, Zweden

Als manlief nog even vissen is zit ik nog de digitale Libelle te lezen. En terwijl ik vanuit de camper op het haventje uitkijk waar wel 10 bootjes liggen bedenk ik me wat Zweden toch een heerlijk land is! Mooie natuur, heerlijk klimaat en leuke mensen (en dieren).

Iedereen op straat (of op de camperplaats) maakt wel een praatje met je, is behulpzaam of wil je met wat Nederlandse woordjes begroeten.

Nadat we ook vanmorgen weer een plaatsje zijn verkast naar (natuurlijk) het mooiste plekje op de camperplaats zijn we vanmiddag met een rondvaartbootje mee geweest dat op en neer vaart over het Götakanaal. Ook onze Deense buurman, Leif en zijn Deense buurmannen en vrouwen zaten op het bootje. Terwijl hij ons vertelde over mooie plekjes in Denemarken deden wij hetzelfde over Nederland. Het lijkt ons zeker wel wat om een volgende vakantie richting Denemarken te gaan.

Op het bootje werd ook een lunch geserveerd. Op de vraag wat er op het broodje zat was de reactie dat het Ikeaballetjes waren. Nou die lus ik wel! We hebben er nadien maar meteen een paar zakken van ingeslagen bij de ICA.

Maar nu zit ik dus lekker te chillen terwijl de zon langzaam zakt. Ik zie mensen die morgen weer verder gaan,  hun spullen in orde maken of nog vlug een wasje doen. De rest maakt nog een praatje en gaat langzaamaan naar binnen. De bij het haventje neergestreken zwerver pakt ook zijn spulletjes in en vertrekt met zijn brommer. De Deense buurman komt nog even langs om een goede reis te wensen en te bedanken voor de Hollandse belegen kaas. Tja... het camperleven......ons bevalt het heel goed!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Peter&Karin:
    17 juli 2019
    Hoi Nathalie, dit is dus echt het "Zwitser leven gevoel" Heerlijk, ga morgen met ons Pa samen naar jullie mooie foto momenten kijken, en zal hem alles vertellen over jullie reis. Goede reis terug naar Helmond xxx
  2. Frans:
    17 juli 2019
    Je hebt gelijk Karin, dit is echt genieten voor ons. Fijn dat we dit “Zwitserleven gevoel” een beetje met jullie hebben kunnen delen. Groetjes van ons. xxx