Dag 26: Trollhättan-Aabenraa (DK)

17 juli 2019 - Aabenraa, Denemarken

De laatste dag, de laatste blog.

Tegen de avond zijn we gestopt op de CP aan de haven van Aabenraa in Denemarken. We zitten niet ver van de Duitse grens en als de laatste etappe ook meevalt zijn we morgenavond weer thuis.

Zoals gezegd de laatste dag van een heerlijke vakantie in een heerlijk land. Of we alles meegekregen hebben van wat de land te bieden heeft? Nee, tuurlijk niet. We hebben geprobeerd jullie via deze blog niet alleen wat bijzonderheden te laten zien van dit land, maar vooral ook te beschrijven hoe wij daar tegen aan kijken of wat wij daar van vinden. We hopen dat dat een beetje gelukt is.

Maar, we hebben het nog niet gehad over héél veel andere onderwerpen die wij ‘ervaren’ hebben gedurende de afgelopen weken.

We hebben het niet gehad over ‘loppis’ wat je overal in Zweden tegenkomt. Niet over de gigantische berg ‘knäckebrot’, de fantastische kwaliteit van de koffie, het grote aantal tubes met van alles wat je op je brood kunt doen, de gigantische velden met ‘lupines’ die heel mooi zijn maar tegelijk funest voor heel veel bloemsoorten. De keuze aan ‘bermbloemen’, het gezonde nationalistische gevoel van de Zweden met hun ‘vlagjes’ in de tuin, hun Volvo’s, hun eigen merk campers en caravans, de Kabe. Hun sportieve stijl van leven, de stuga’s, de taiga, rökt fish, het (bijna naïve) gedoe met vreemdelingen, of hoe schoon en netjes de openbare ruimte is (zelfs bij de Mac!) en ga zo maar door. Het zou nog stof zijn voor heel veel blogs en een veel langduriger verblijf vereisen.

Maar ongetwijfeld komen we daar nog een keer op terug. Het zal niet de laatste keer zijn dat wij dit land bezoeken.

Jullie, lezers, hartelijk dank. Jullie waren er tevens de oorzaak van dat we hiermee zijn doorgegaan vanaf dag een.  Eigenlijk was het ook wel prettig om een beetje die binding met elkaar te onderhouden ook tijdens de vakantie.

Voor jullie die hun vakantie nog tegoed hebben veel plezier. Misschien is een blogje een idee? 😜

Beste groet van ons en tot spoedig ziens! Hej då!

1. Peter&Karin:
    17 juli 2019
    We hebben genoten van jullie blog, wat geweldig dat wij mochten meegenieten van deze mooie reis. Kom veilig thuis en geniet nog na van alle indrukken.
  2. Frans:
    17 juli 2019
    Veiligheid staat voorop! Komt goed.
  3. Willem:
    18 juli 2019
    Hallo Frans & Nathalie, geweldige Blog. Misschien de volgende keer een Vlog.
  4. Frans:
    Tx. Goeie suggestie, maar wel lastig gummen 😜
  5. N vveghel:
    18 juli 2019
    bedankt. Voor de mooie verhalen foto’s enz n heel goede reis terug En tot ziens. In ons landje. Ook dat jullie zo genoten hebbenvan dat geweldige land. groetjes en tot ziens
  6. Frans:
    Tak, tot snel.
  7. Anita vd Weijden:
    18 juli 2019
    Het was reuzeleuk om met jullie op deze manier mee te reizen ! Tot de volgende vakantie ..
  8. Frans:
    Tak, graag gedaan.
  9. Nadia:
    18 juli 2019
    Wat een mooi reisverslag met leuke foto's!
    Dat wordt nog flink nagenieten.
    groeten,
  10. Frans:
    18 juli 2019
    Tx. Dank ook voor het ‘verdedigen van de veste’! Vanaf maandag nemen we het over. En jij fijne vakantie met man en kinderen.
  11. Jacqueline:
    7 augustus 2019
    Vandaag jullie reisverslagen terug gelezen. Wat een prachtige reis hebben jullie gemaakt!
    Mooie herinneringen om op terug te kijken en wie weet weer plannen voor te maken ;)