Dag 19: Enviken

11 juli 2019 - Övertänger, Zweden

Vandaag hebben we een verplichte rustdag (oh wat erg 😊). Enigszins noodgedwongen verblijven we vandaag op de camping om de hoek bij de garage waar we gisteren zijn geweest voor ons accu probleem. Als alles volgens planning verloopt komen vandaag de nieuwe accu’s aan, het zijn er twee.

Het is heerlijk weer. Na een goede douche en een lekker ontbijt, komt Christine, de eigenaresse even langs. Ze brengt alle gasten wat eigengemaakte koffiegebakjes. Tegelijk vertelt ze dat de garage gebeld heeft, de accu’s zijn binnen. In no timerijden we naar de garage en worden de gel-accu’s vervangen. Het kost een paar centen, maar ja.

Terug op de camping besluiten we op de fiets te stappen en richting het dorpje te rijden wat hier zo’n 6 km vandaan ligt. Het dorpje zelf is niet groot, maar de huisjes in de omtrek en hun ligging in de natuur zijn zeer de moeite waard.

We drinken er koffie in soort van oud theatertje. Ingericht door een mevrouw als een soort retro, vintage shop waar je niet alleen koffie kunt drinken, maar ook bloemen, tweedehandskleding, gebakjes en ga maar door.

We rijden we terug naar de camping en de rest van de dag luieren we heerlijk bij de camper en krijg ik de kans om mijn vishengeltje weer eens te gebruiken.

Dat is vakantie.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Nadia:
    11 juli 2019
    Fika en prachtig uitzicht, wat wil je nog meer..
    Succes met de accu's!
  2. Erik Geeven:
    14 juli 2019
    Mooie foto's weer ik loop even achter met het lezen van jullie verhalen maar komt goed :), groetjes Erik
  3. Frans:
    14 juli 2019
    Haha....geen haast. Vakantie toch!?