Dag 18: Hudiksvall-Enviken

9 juli 2019 - Övertänger, Zweden

Nadat we twee dagen lang het wel en wee van komende en vertrekkende campinggasten hebben aangekeken zijn we vandaag echt weer toe aan een tripje. We zetten koers naar Falun en rijden heerlijk door het prachtige Zweden. Het schiet lekker op. Zo rond half twee scheuren we langs een camping in het plaatsje Enviken. Op de camperapp krijgt deze camping goede kritieken, maar vanaf de weg “ziet het er niet uit!” Weet je wat... we doen eerst wat boodschapjes bij de plaatselijke supermarkt (wat een hobby van ons is tijdens vakanties) en gaan dan ook nog even voorbij bij de garage die we hebben gezien om maar eens wat na te vragen over het nog steeds “meereizende” probleem met de huishoudaccu’s. Daarna gaan we toch maar naar die camping. Bij de garage worden we verrast door een blik op onze twee huishoudaccu’s. Ze worden te warm en de behuizing is er zelfs door verwrongen. Een telefoontje naar onze dealer maakt duidelijk dat ze het beste direct vervangen kunnen worden. Ze worden er uitgehaald en de nieuwe worden morgen geleverd. Wat nu?? Kun je wel zonder huishoudaccu’s? Ja..! Dat schijnt wel te kunnen, als je maar aan de stroom staat. Gelukkig! Want de vriezer zit vol met gyros en “pitapan” voor het avondeten. We rijden door naar de camping waar we worden ontvangen door een zeer aardige gepensioneerde schooljuffrouw die een oud schoolgebouw heeft gekocht en deze nu exploiteert als camping. Het ligt aan een prachtig meer en we stallen onze camper direct en nog als enige aan de waterkant. Tijd voor het avondeten! De avond is prachtig en lang en het vissen op de steiger bevalt uitstekend. Even niet denken aan morgen, want dat kan altijd nog als de garage belt.

1. Rieky:
    10 juli 2019
    Heel Veel suces met je accu Och Alles Komt goed
  2. Frans:
    10 juli 2019
    Het is inmiddels alweer in orde. Daar lijkt het in ieder geval op. Kost wa, mar dan hedde ok wa 😜