Dag 13: Burträsk

4 juli 2019 - Burträsk, Zweden

Hoera we hebben gewonnen van de Zweden! Deze brul van de leeuw klonk gisteravond voor een heel klein publiek. Hoewel de signalen waren dat een flink aantal Zweedse campinggasten zich zou verzamelen in de grote stuga op het terrein, bleken het er er uiteindelijk twee te zijn. De Duitser die er ook bij zat tel ik voor het gemak maar even niet mee.

De twee-twee in de stuga had een verpletterende meerderheid voor NL kunnen zijn als het andere NL stel van de camping zich ook had laten zien. Maar nee het waren Nederlanders van het type “stoplicht rood, stoplicht groen….”, in Almelo was waarschijnlijk meer te doen. 😏

Afijn, het was lang kantje boord maar we waren uiteindelijk beter en hadden meer vechtlust. Het was een verdiende overwinning en de Zweden hebben ons vandaag de hele dag gefeliciteerd……voor zover we op de camping waren tenminste.

Vandaag is het een lazy day off geweest.

We hebben een bootje van de eigenaar gehuurd, een visvergunninkje en een bakje met pieren geregeld en zijn er van tussen gegaan.

Deze twee landrotten hebben al hun stuurmankunsten moeten aanspreken door, letterlijk, te roeien met de riemen die we hadden (want de elektromotor was defect).

Uiteindelijk hebben we een heerlijke dag op het meer gehad. Weliswaar in het zicht van de camping maar…..met vis! Alles bij elkaar een 15-tal visjes variërend van baars, voorn tot snoek(je) op vaste stok én met de spinner. Ook mijn echtgenote verstaat deze kunst, dus ook zij heeft een ruime bijdrage in het aantal geleverd.

Morgen gaat het weer verder. Richting Umea aan de kust.

Hoewel, het binnenland bevalt ons, ondanks de muggen, wel heel goed. We hebben de tip gekregen om via Bjurholm te gaan. Een elandenfarm die zeer de moeite waard lijkt te zijn.Wordt vervolgd dus.

1. Peter&Karin:
    5 juli 2019
    Wat een heerlijk verslag om te lezen. Ver van Nederland , maar dankzij onze Leeuwinnen ook weer dicht bij. En wat weer een mooie omgeving.
  2. Frans:
    6 juli 2019
    Tx! Ik moet zeggen het ook leuk om te doen.