Dag 8: Åssarna-Slagnäs

29 juni 2019 - Arjeplog V, Zweden

Vanmorgen zijn we op tijd vertrokken. Het is nl een reisdag en we hopen uit te komen in Vilhelmina. Eerst even langs bij de Ica, want we komen nog wat tekort. Dan rijden we lekker door naar Strömsund waar we weer een “Eland zien en een lekker lunch genieten. Onze reis verloopt voorspoedig en de zon verwarmt de lucht tot ongeveer 15 graden. Het is is prachtig weer en aangekomen in Vilhelmina besluiten we nog ongeveer 200km door te reizen naar Slagnås omdat we daar een mooie camping hebben gezien en.....omdat we zo “onze” dames op de radio kunnen volgen in hun wedstrijd tegen Italie. In the Winning Mood rijden we door de prachtige natuur van Lapland waar plotsklaps moedereend besluit met haar 6 kuikentjes over de A45 te stappen. Ze redt het...gelukkig! Iets verderop staat een vrouwtjeseland ons vanuit de bosrand aan te staren. We keren om voor een mooie foto. Dan stapt een kraanvogel parmantig voor ons uit en vervolgens worden we verrast door een hele kudde rendieren die zonder enige haast met hun kleintjes de overkant van de weg proberen te bereiken. Daar stoppen we natuurlijk graag voor. Even later komen we aan op de camping die wordt beheerd door een Zwitser. Het is een leuke plek aan een mooie rivier die vooral veel Duitsers (en 1 Fin) aanspreekt. Tijd voor een lekker maaltje Zweedse gehaktballetjes en een hele avond om nog na te genieten van al het moois wat we vandaag hebben gezien. We zitten nu weer 500 km verder. Om precies te zijn op 65 graden noorderbreedte...morgen passeren we de poolcirkel in het land van de Sami.

Verstuurd vanaf mijn iPad

1. Peter&Karin:
    30 juni 2019
    Pracht reisverslag, wat zijn jullie al ver gekomen, en wat leuk dat jullie de Dames volgen, dat wordt woensdag wat als ze tegen Zweden moeten ( maar dan zitten jullie zo noordelijk dat Sapmi de voertaal is en ze daar geen damesvoetbalteam hebben) Enjoy
    Wij zien vanmiddag alle neven en nichten v.d.Zanden en zullen jullie reisverhaal delen. Groetjes van ons en "Ome Frans"
  2. N vveghel:
    30 juni 2019
    Oh hebben julie toch de smaak van Ikea gehad. Mooie verhalen ende natuur. Mooie wedstrijdv dames geweldig. Spannend woensdag. Jammer dat je t niet kunt zien. Groetjes
  3. Frans:
    1 juli 2019
    Nou..... We gaan er alles aan doen om het woensdag met de Zweden samen te bekijken. We hebben zelfs wat oranje bij ons.