Dag 6: Älvdalen-Åssarna

27 juni 2019 - Kvarnsjö, Zweden

Vandaag moet ik niet vergeten drie onderwerpen te noemen in mijn verhaaltje: natuur, lange zomeravonden en afvalscheiding. Nou daar gaan we.

Wat ze alledrie gemeen hebben? Je kunt er niet omheen als je zoals wij nu, op dit moment in Zweden bent. Die natuur is er al tijden, afvalinzameling al jaaaa....ren en die zomeravond nog wel eventjes.

Die natuur is overweldigend. De massa groen, de rivieren, de meren. Het doet je wel wat. Daar moeten we zuinig op zijn.

En aan dat laatste daar werken ze ook aan. Op allerlei manieren, ook met kernenergie 😏. Maar ook met afvalinzameling. Bijna alle afval wordt gescheiden en daar helpt jong en oud aan mee. Dan staan we in NL nog maar aan het begin. Wat betreft afvalscheiding had die ene bijzondere camping in Gullspang een mooie oplossing. Een oplossing waar kinderen maar wat graag aan mee willen helpen. Ik sluit wat foto’s hierbij in.

De lange zomeravonden. Het is nu 23:30 uur en ik schrijf dit verhaaltje gewoon bij daglicht. Het wordt vannacht niet donker! Als ik naar buiten kijk, de foto zet ik erbij, kijk ik gewoon kilometers ver weg. Een ervaring die nog wat extremer wordt omdat we bijna bij de poolcirkel zijn.

Dan nog twee laatste opmerkingen. De temperatuur buiten is nu 8 graden. Het vooruitzicht voor morgen een graad of 18. Dat is ook hier aardig (te) warm.

De camping is werkelijk te gek. Het is hier heerlijk stil en we blijven morgen nog een dagje om te wandelen. Oh ja, de sauna was ook heerlijk, maar wel erg warm. 😊

1. Erik Geeven:
    28 juni 2019
    Gaaf hoor mooie natuur en heerlijk rustig op de camping
  2. N vveghel:
    30 juni 2019
    julie hebben wel n lange vacantiemet die lange dagen. Licht. Geniet er maar lekkervan