Dag 1: Helmond-Rendsburg (BRD)

22 juni 2019 - Rendsburg, Duitsland

We zijn op ons gemakkie vertrokken. Zo rond de klok van 10 aangereden en op weg naar de Achterhoek. We willen niet meteen de drukke Duitse autobaan op, maar kiezen voor de grensovergang bij Enschede. Wat bij blijft is de N18. Een prachtige twee-baansweg met een middenberm. Hij valt ons op vanwege de bloemenpracht in de berm: links, rechts én in het midden. Het is een zee van wilde bloemen.

We vervolgen onze weg richting Bremen en Hamburg. Na een voorspoedige rit van zo’n 600 km komen we aan op de CP van Rendsburg. Wow, zo’n drukte hadden we niet verwacht. Het is er gezellig vol.

We vinden een plaatsje. Het is weliswaar een reserveplaats maar het zeker de moeite waard.

Na een lekker avondeten uit eigen keuken zijn we een eind opgewandeld. Rendsburg is een oude garnizoensstad. Alle gebouwen en namen herinneren aan het Pruisische leger: Garnizons Apotheke, Platz zum marschieren, Hauptwache gebaude en ga zo maar door.

Het is er erg groen. Wij liggen met de CP aan de rand van het groene park in het centrum van de stad.

Oh ja, er loopt hier een Hochbrücke van het spoor. Een hoge metalen brug voor treinen! In je achtertuin! Pffffff....

Morgen rijden we door Denemarken. Over de bruggen bij de Belt en de Sont. Via Kopenhagen naar Malmö....en verder.

1. Ellen brandes:
    23 juni 2019
    Hey Frans jullie gaan weer een mooie reis maken geniet er samen van.
    Leuk dat we jullie kunnen volgen
  2. Erik Geeven:
    25 juni 2019