Dag 2: Rendsburg-Fegen

23 juni 2019 - Fegen, Zweden

Na een goed ontbijt begonnen we vandaag aan onze doortocht door Denemarken en het vervolg van onze vakantie in Zweden. Het is prachtig weer. Zo tussen de 20 en 24 graden is een prima temperatuurtje. Als ik kijk naar de temperatuursverwachtingen voor NL ben ik blij dat de vooruitzichten voor Zweden, goed maar toch een stuk minder zijn.

Al snel bereiken we de grens met Denemarken en rijden we door een heel net land. Mooie wegen, veel groen en met oog voor de natuur. Je ziet veel gezaaide wilde bloemen. Volle velden met korenbloemen en klaprozen, wisselen velden met zonnepanelen en windturbines af. Denemarken heeft niet voor niets een naam. Na de Kleine Belt steken we de Grote Belt over. Meteen na het passeren van de fantastische Oresundbrug komen we aan de grens met Zweden.

Via Malmö vervolgen we onze weg en besluiten we naar Fegen te rijden.

Fegen is een heel klein dorpje met een groot meer. Het ziet er allemaal erg schilderachtig uit maar het is er Zondagsstil. De mevrouw van de plaatselijke cafetaria ziet ons met lede ogen komen. Een hamburger bakken lukt nog wel maar twee? Nee, ik ga dadelijk sluiten, vertelt ze in slecht Engels.

De avond wandelen we wat langs het meer en drinken we wat buiten onze camper . Het uitzicht is prachtig......de muggen ook!t

Vandaag weer 600 km. Het was een heel mooie rit.